کاربرد های قاب و قاب های زیرفضایی در روش های تکراری برای حل معادلات عملگری

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ولی عصر (عج) - رفسنجان - دانشکده ریاضی
  • نویسنده خدیجه شکری
  • استاد راهنما حسن جمالی
  • سال انتشار 1393
چکیده

در این پایان نامه استفاده از قاب های زیرفضایی را برای حل عددی معادله ی lu=f, که در آن l عملگری خودالحاق، کران دار و معکوس پذیر روی فضای هیلبرت جدایی پذیر h، می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم. ابتدا با استفاده از قاب های زیرفضایی الگوریتم هایی براساس روش های گالرکین و ریچادسون جهت بدست آوردن جواب های تقریبی برای این معادله اراه خواهیم کرد. سپس قاب های زیرفضایی را به منظور بدست آوردن یک معادله ی هم ارز با معادله ی اولیه به کار خواهیم گرفت و الگوریتمی سازگار طراحی خواهیم کرد که یک جواب تقریبی سازگار را به دنبال داشته باشد، سپس چگونگی تقریب بهینه و پیچیدگی محاسباتی این الگوریتم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منابع مشابه

برخی روش های تکراری برای حل معادلات عملگری روی فضای هیلبرت با استفاده از قاب های تعمیم یافته

این پایان نامه چند روش تکراری برای حل یک معادله ی عملگری روی یک فضای هیلبرت جدایی پذیر h که مجهز به یک g-قاب می باشد، ارائه می کند.

کاربرد قاب های زیر فضایی درروش های چبیشف و گرادیان مزدوج برای حل معادلات عملگری

در این پایان نامه استفاده از قاب های زیر فضایی را برای حل معادله ی عملگری ‎ l u =f, ‎ مورد بررسی قرار می دهیم‏، که در آنl ‎ عملگری خودالحاق، کران دار و معکوس پذیر روی فضای هیلبرت جدایی پذیر ‎h‎ می باشد. با استفاده از قاب های زیر فضایی الگوریتم هایی براساس روش های ریچاردسون‏، چبیشف و گرادیان مزدوج به منظور به دست آوردن جواب های تقریبی برای این معادله ارائه خواهیم کرد.

حل سازگار معادلات عملگری با استفاده از قاب های موجکی

هدف این پایان نامه حل معادلات عملگری است که از قابهای مجکی استفاده میکند

کاربرد قاب ها در روش های چبیشف و گرادیان مزدوج برای حل یک معادله عملگری

ین پایان نامه، کاربرد قاب ها در برخی روش های تکراری مهم جهت حل یک معادله ی عملگری ‎ l u =f‎ , روی یک فضای هیلبرت جدایی پذیر ‎h‎ را مورد بررسی قرار می دهد. با استفاده از اطلاعات مربوط به یک قاب در ‎h‎ و براساس روش های ریچاردسون، چبیشف و گرادیان مزدوج الگوریتم هایی بدین منظور طراحی کرده و سپس همگرایی و بهینگی این الگوریتم ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی آزمایشگاهی عملکرد میان قاب های مصالح بنایی در قاب های بتنی

An experimental study is conducted on three ½ scales, single-story, single-bay, frame specimens. The first specimen was a reinforced concrete frame with solid-brick infill. The second specimen was a reinforced concrete frame with hollow clay perforated-brick infill. The last specimen was a reinforced concrete frame without any infill. These three specimens were tested by pseudostatic method. Di...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ولی عصر (عج) - رفسنجان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023